Výstavba predĺženia električkovej trate do bratislavskej Petržalky podľa mesta napreduje. Ako informovali zástupcovia magistrátu počas stredajšieho kontrolného dňa, práce pokračujú takmer na celom úseku stavby. Cieľom mesta je, aby po trati jazdili električky čo najskôr. „Robíme všetko preto, aby projekt predĺženia električkovej trate v Petržalke bol hotový čo najskôr a aby na jar už Petržalčania mohli túto električku naplno využívať,“ konštatuje samospráva.
Prvá časť trate je už pokrytá rozchodníkom, ktorý začali klásť zhruba pred dvoma týždňami. Rozchodník sa rozprestiera približne na 5500 metroch štvorcových a tvorí poslednú vrstvu pevnej jazdnej dráhy. Okrem toho, že pomáha pohlcovať hluk, udržiava v listoch vodu, čo mu pomáha prežiť aj náročnejšie suchá či zimy. Je vodozádržný, zvlhčuje prostredie a znižuje prašnosť. Celkovo bude rozchodník položený na ploche takmer 23-tisíc metrov štvorcových.
„Do ďalšej fázy v týchto dňoch postúpil jeden z najdôležitejších objektov na stavbe, úplne nová tzv. združená križovatka pri Rusovskej ceste,“ priblížil magistrát. Práce pokračujú aj na novej združenej zastávke na Farského, ktorá zlepší prestup cestujúcim medzi električkami a autobusmi. Najväčšou zaujímavosťou kontrolného dňa bol presun 70-tonovej protitankovej steny, ktorá sa nachádzala v koridore električkovej trate.
„Tempo prác na Petržalskej električke sa oproti obdobiu pred letom výrazne zintenzívnilo. Tento týždeň je na stavbe napríklad alokovaných 350 pracovníkov,“ skonštatoval hovorca hlavného mesta Peter Bubla. Ako dodal, zvýšené tempo prác znamená aj častejšie dočasné obmedzenia a obchádzky trate, ktoré si stavebné práce vyžadujú.
Časť petržalskej trate je už lemovaná aj novovybudovaným cyklochodníkom. Súčasťou projektu je približne šesť kilometrov oddelenej cyklotrasy, ktorá bude viesť prevažne priamo popri trati a spojí Petržalku cez Starý most s centrom. Plynule sa napojí na cyklochodník na Vajanského a na Štúrovu v smere do centra.
„Predĺženie petržalskej električky je naším nosným dopravným projektom a zároveň jedným z najväčších dopravných projektov v Bratislave za posledné roky,“ poznamenal hovorca magistrátu s tým, že zásadnú zmenu v cestovaní prinesú približne štyri kilometre novej trate, ktorá efektívnejšie prepojí Petržalku s centrom mesta. Na trase vzniknú štyri nové mosty, deväť nových križovatiek, šesť kilometrov segregovanej cyklotrasy, 33 zastávkových prístreškov a ďalšia infraštruktúra.