Testovanie vodíkového autobusu v uliciach Bratislavy dopadlo úspešne. Na sociálnej sieti o tom informoval Dopravný podnik Bratislava (DPB). Nový typ autobusu nasadili na päť pracovných dní na linky 50, 65 a 87. Cieľom testov bolo zoznámenie sa mechanikov a vodičov DPB s vozidlom, ako aj vyskúšanie vodíkového pohonu v reálnych podmienkach. „Testy potvrdili, že vodíkový autobus zvláda dobre rovinatý, aj mierne kopcovitý terén, a taktiež pohodlne odjazdí aj dlhé celodenné služby, čo je oproti elektrobusom obrovská výhoda,“ priblížil dopravca.
Ďalšou výhodou autobusu je podľa DPB aj doba jeho tankovania, trvá iba 10 až 15 minút. Počas testovacej prevádzky získali skúsenosť aj zamestnanci dielní. „Tí sa počas testov oboznámili s konštrukčným prevedením autobusu, najmä s fungovaním elektromotorov nachádzajúcich sa priamo v náprave autobusu, ale aj s batériami či palivovými článkami, ktorými dochádza k výrobe elektriny potrebnej k prevádzke,“ vysvetlil dopravca. Vodiči, ktorí si vyskúšali autobus aj jeho natankovanie, chválili podľa DPB jeho dynamiku, jazdné vlastnosti a priestor v kabíne vodiča.
- Písali sme aj: Dopravný podnik zaradil do testovacej prevádzky prvý mestský vodíkový autobus
- Písali sme aj: Dopravný podnik bude prevádzkovať flotilu vodíkových autobusov
Štyri vodíkové autobusy vybavené najnovšími technológiami dorazia do depa DPB tento rok. Dopravný podnik ich objednal vlani vďaka nenávratnému finančnému príspevku z európskych fondov. Tomuto kroku predchádzala súťaž na dodávateľa, ktorej výsledky boli známe v závere roka 2021. Testovacím vozidlom bol mestský nízkopodlažný vodíkový autobus Solaris Urbino 12 hydrogen. Ide o autobus poháňaný elektromotormi v zadnej náprave a menšou trakčnou batériou, pre ktoré dodáva elektrickú energiu vodíkový palivový článok. Vysúťažená cena je 610-tisíc eur bez DPH za jedno vozidlo.