Site icon Časopis Metropola

Testovanie vodíkového autobusu v uliciach hlavného mesta dopadlo úspešne

Testovanie vodíkového autobusu v uliciach hlavného mesta dopadlo úspešne

Testovanie vodíkového autobusu v uliciach Bratislavy dopadlo úspešne. Na sociálnej sieti o tom informoval Dopravný podnik Bratislava (DPB). Nový typ autobusu nasadili na päť pracovných dní na linky 50, 65 a 87. Cieľom testov bolo zoznámenie sa mechanikov a vodičov DPB s vozidlom, ako aj vyskúšanie vodíkového pohonu v reálnych podmienkach. „Testy potvrdili, že vodíkový autobus zvláda dobre rovinatý, aj mierne kopcovitý terén, a taktiež pohodlne odjazdí aj dlhé celodenné služby, čo je oproti elektrobusom obrovská výhoda,“ priblížil dopravca.

https://casopismetropola.sk/wp-content/uploads/2023/01/325275529_474480651535568_619987062959252543_n.mp4

Ďalšou výhodou autobusu je podľa DPB aj doba jeho tankovania, trvá iba 10 až 15 minút. Počas testovacej prevádzky získali skúsenosť aj zamestnanci dielní. „Tí sa počas testov oboznámili s konštrukčným prevedením autobusu, najmä s fungovaním elektromotorov nachádzajúcich sa priamo v náprave autobusu, ale aj s batériami či palivovými článkami, ktorými dochádza k výrobe elektriny potrebnej k prevádzke,“ vysvetlil dopravca. Vodiči, ktorí si vyskúšali autobus aj jeho natankovanie, chválili podľa DPB jeho dynamiku, jazdné vlastnosti a priestor v kabíne vodiča.

Štyri vodíkové autobusy vybavené najnovšími technológiami dorazia do depa DPB tento rok. Dopravný podnik ich objednal vlani vďaka nenávratnému finančnému príspevku z európskych fondov. Tomuto kroku predchádzala súťaž na dodávateľa, ktorej výsledky boli známe v závere roka 2021. Testovacím vozidlom bol mestský nízkopodlažný vodíkový autobus Solaris Urbino 12 hydrogen. Ide o autobus poháňaný elektromotormi v zadnej náprave a menšou trakčnou batériou, pre ktoré dodáva elektrickú energiu vodíkový palivový článok. Vysúťažená cena je 610-tisíc eur bez DPH za jedno vozidlo.

Exit mobile version