V pondelok začnú premávať električky do bratislavskej Dúbravky po zrekonštruovanej trati za 66 miliónov. Na dnešnom brífingu predstavil novú električkovú trať primátor Bratislavy Matúš Vallo, minister dopravy Andrej Doležal, predseda BSK Juraj Droba, zástupcovia samospráv, ako aj zástupca Európskej komisie. „Verím, že sa nám po tomto úspešnom projekte podarí naštartovať aj výstavbu pokračovania električkovej trate v Petržalke, na ktorú máme tiež plánované financie z Európskej únie,“ povedal minister Doležal. Primátor Vallo dodal, že veľkým prínosom pre obyvateľov bude aj zhustenie intervalov mestskej hromadnej dopravy (MHD). Po spustení električky budú ešte do polovice novembra pracovať na odstránení menších chýb a nedorobkov, ktoré však už neobmedzia prevádzku električky.
Dúbravsko-Karloveská radiála je hlavnou električkovou tepnou zo Starého Mesta, cez Karlovu Ves, až do Dúbravky. Zmodernizovaný úsek s dĺžkou 6,77 kilometra sa začína v tuneli pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke M. Sch. Trnavského s Hanulovou. Projekt rekonštrukcie okrem nových koľají zahŕňal aj výmenu trakčného vedenia, dopravnej signalizácie, verejného osvetlenia, modernizáciu 17 cestných úrovňových priecestí a 13 zastávok. S tým súvisí aj bezpečný a bezbariérový prechod chodcov, kvôli ktorým zmodernizovali priechody, podchody aj nadchody s novými výťahmi v miestach, kde nebol možný bezbariérový presun. Novú trať má striedavo tvoriť pevný betónový kryt a vegetačný povrch. Zmodernizované boli aj štyri trakčné meniarne.
Modernizácia Dúbravsko-Karloveskej radiály sa začala 22. júla 2019. Je financovaná z Kohézneho fondu EÚ prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra vo výške 56 274 284 eur, čo predstavuje 85 percent z celkových oprávnených výdavkov. Projekt spolufinancuje aj štát, pričom 10 percent (6 620 504 eur) z celkových oprávnených výdavkov putuje zo štátneho rozpočtu. Zvyšných 5 percent (3 310 252 eur) hradí hlavné mesto zo svojho rozpočtu. Celková suma projektu je vo výške 66 205 041 eur s DPH.