Site icon Časopis Metropola

Starosta Petržalky považuje termín dokončenia električkovej trate v roku 2024 za nedosiahnuteľný

Starosta Petržalky považuje termín dokončenia električkovej trate v roku 2024 za nedosiahnuteľný

Starosta bratislavskej Petržalky Ján Hrčka považuje mestom deklarovaný termín dokončenia predĺženia električkovej trate do Janíkovho dvora za nedosiahnuteľný. „Aj keď zo strany magistrátu vidím minimálne deklarovanú snahu práce urýchliť, vzhľadom na postup priamo v teréne, príde mi nimi už viackrát posunutý a aktuálne stále opakovaný termín dokončenia v roku 2024 za nedosiahnuteľný,“ uviedol Ján Hrčka pre agentúru SITA.



„Hoci by som si prial opak, viacerí odborníci, dokonca i niektorí zástupcovia mesta, predpokladajú, že tento termín dodržaný nebude a prvá električka s cestujúcimi sa na koniec Petržalky prevezie najskôr v roku 2025,“ dodal s vierou, že aspoň tento termín bude dodržaný. Magistrát pripustil, že práce meškajú a potvrdil nový termín ukončenia projektu o necelý rok, teda v septembri 2024. „Nechcem byť veľmi skeptický, nie som ani dopravný analytik, no akokoľvek počítam, tento termín mi nesedí a nepredpokladám, že ho mesto dokáže splniť,“ doplnil Hrčka.

Petržalský starosta si nedokáže predstaviť, že za šesť až deväť mesiacov bude plánovaná trať s potrebnou infraštruktúrou hotová, keď ešte nestoja mostné objekty a nie sú položené koľaje. „Za najväčší kameň úrazu momentálne považujem to, že vo všetkých úsekoch stavby vidím pracovať veľmi málo robotníkov. Pri tomto časovom sklze by som očakával, že stavenisko sa bude hemžiť ľuďmi a strojmi, a to aj v popoludňajších hodinách, cez víkendy a sviatky,“ dodal Hrčka s tým, že práce môžu predĺžiť tiež komplikácie priamo v teréne.

Starosta zároveň poznamenal, že mestská časť projekt dobudovania električkovej trate víta. „Petržalka je najľudnatejšia mestská časť s približne 150-tisíc obyvateľmi, ktorých počet s pribúdajúcou výstavbou nových obytných štvrtí každým rokom stúpa,“ skonštatoval s tým, že odľahčenie individuálnej dopravy rozširovaním verejnej hromadnej, napríklad prostredníctvom nosného systému električky, je určite namieste. „V tomto prípade však projekt mesta nabral naozaj veľký časový sklz a stavenisko, jeho prašnosť, hlučnosť a uzávery tak časť obyvateľov vníma kritickejšie,“ doplnil Hrčka.

Na stavbe predĺženia električkovej trate do Petržalky aktuálne betónujú prvú časť električkového zvršku, teda spodné dosky pevnej jazdnej dráhy. „Vybetónovaný už máme kilometrový úsek, stavba sa teda zdvíha od zemných prác, prekládok a budovania nových sietí smerom nahor,“ uviedol magistrát v poslednom príspevku s tým, že na približne polovici trate sú už osadené aj stĺpy trakčného vedenia. Okrem toho pokračujú s prácami na mostných objektoch. Veľká časť prác sa podľa mesta sústredí aj na konci trate, na Janíkovom dvore.

Výstavba električkovej trate do Petržalky má byť v zmysle harmonogramu ukončená koncom septembra 2024. „Zámerom oboch strán je, aby výstavba električkovej trate v Petržalke napredovala a električka začala jazdiť v priebehu leta 2024,“ uviedla pre agentúru SITA začiatkom júna hovorkyňa hlavného mesta Dagmar Schmucková.

Exit mobile version