Rozšírenie nákupného centra Eurovea v Bratislave sprístupnia v máji, mrakodrap Eurovea Tower by mal byť v prevádzke od leta. Na dnešnej tlačovej konferencii o tom informovali zástupcovia developera projektu J&T Real Estate (JTRE). Pokračovanie komplexu Eurovea začne developer postupne odovzdávať do užívania po viac ako troch rokoch stavebných prác.
Po sprístupnení nových cestných komunikácií s cyklotrasami bude nasledovať otvorenie rozšírenia nákupného centra s priľahlými verejnými priestormi, neskôr postupne rezidencie Riverside, administratívne budovy Pribinova 34 a Pribinova 40, ostatné verejné priestory a nakoniec aj prvý slovenský mrakodrap Eurovea Tower. Verejné priestory budú sprístupňovať postupne až do septembra tohto roku. V lete by mali byť skolaudované okrem bytového domu Riverside aj obidve administratívne budovy. Pribinova 34 je priamo prepojená s nákupným centrom.
„Kým ostatné budovy sú stavebne dokončené a prebiehajú už len práce v interiéroch, mrakodrapu Eurovea Tower ešte chýba uzavrieť fasádou najvyššie poschodie a dokončiť korunu tvoriacu architektonický vrchol,“ priblížil investor. Ako dodal, výstavba mrakodrapu si vyžaduje unikátny postup. „Kým na vrchných poschodiach sme ešte liali betón, v strednej výške veže stavali priečky a na najnižších poschodiach už remeselníci dokončovali podlahy, obklady, sanitu a ďalšie štandardné vybavenie interiérov,“ doplnil projektový manažér v JTRE Ľuboš Kaštan.
Vybudovanie už sprevádzkovaného predĺženia Pribinovej ulice za Mostom Apollo s cyklotrasou a cesty za budovou Slovenského národného divadla je súčasťou verejnoprospešných investícií JTRE v súvislosti s projektom pokračovania Eurovea. „Nad rámec zákonného poplatku za rozvoj vo výške 4,2 milióna eur investuje JTRE do verejných priestorov viac ako 34 miliónov,“ konštatuje developer s tým, že spolu s nákladmi na odstránenie historickej environmentálnej záťaže v rafinérii Apollo dosiahne výška verejnoprospešných investícií viac ako 40 miliónov eur. Tieto investície zahŕňajú aj predĺženie promenády s nábrežným parkom a novým námestím so sochou od Viktora Freša, a tiež premenu Pribinovej ulice na mestský bulvár pripravený na vybudovanie električkovej trate.
„Prestavbou Pribinovej ulice sa až 80 percent automobilovej dopravy dostane pod terén, vďaka čomu vytvoríme plnohodnotný bulvár so širokými chodníkmi a bezpečnou segregovanou cyklotrasou napojenou cez Most Apollo na medzinárodnú cyklotrasu na južnom brehu Dunaja,“ priblížil výkonný riaditeľ JTRE Peter Pelikán s tým, že vodné prvky spolu s dostatkom zelene zabezpečia klimatickú pohodu. „Pohodlný a bezpečný peší pohyb podporí aj organizácia prechodov cez bulvár, ktoré rešpektujú hlavné pešie ťahy a prepoja tak centrum Bratislavy s nábrežím Dunaja,“ doplnil.
Zdroj foto: J&T Real Estate