Národná diaľničná spoločnosť informovala, že na ľavom diaľničnom moste vykonajú už len dokončovacie práce. Od 1.septembra budú motoristi jazdiť bez obmedzení.
Oprava ľavého jazdného pásu mosta Lamač na diaľnici D2 v smere z Bratislavy do Malaciek je vo finále, zostáva urobiť už len posledné dokončovacie práce. Bratislavský diaľničný most tak bude po komplexnej oprave oboch jazdných pásov plne k dispozícii motoristom bez akýchkoľvek obmedzení od 1. septembra. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) o tom informovala v utorok v tlačovej správe.
Na moste vykonajú už len dokončovacie práce. „Konkrétne pôjde o realizáciu asfaltových a polyuretánových zálievok, hydrofóbneho a ochranného náteru ríms či o montáž zábradlia na portáli v smere do Bratislavy. Pracovníci následne po posledných terénnych úpravách odvezú zariadenia a stavebný materiál zo staveniska. Odstráni sa dočasné dopravné značenie a zrušia sa všetky obmedzenia,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Oprava ľavého mosta mala oproti minuloročnej oprave opačnej strany mierne odlišný priebeh – vykonávali ju ju počas dvoch etáp. Najskôr rozšírili vozovku za mostom, aby mohol byť počas opravných prác zachovaný počet jazdných pruhov. „Flexibilne sme reagovali aj po začatí samotných opravných prác, v spolupráci s políciou sme prijali ďalšie opatrenia zvyšujúce komfort motoristov. V miestach prejazdov stredným deliacim pásom sme zmiernili prejazdné polomery (sploštili sme esíčka) a smerovacie dosky na podstavcoch sme nahradili vodiacimi doskami,“ priblížila Žgravčáková. Zároveň znížili maximálnu povolenú rýchlosť na 40 kilometrov za hodinu, keďže vodiči nerešpektovali pôvodnú rýchlosť 60 kilometrov za hodinu a po úseku jazdili aj 80-kilometrovou rýchlosťou.
Most Lamač sa nachádza na diaľnici D2 v úseku medzi križovatkou Lamač a bratislavským tunelom Sitina. Bol postavený v roku 1972, má dĺžku vyše 48 metrov a premosťuje dvojkoľajnú železničnú trať.
S obnovou ľavého mosta na diaľnici D2 po predchádzajúcom trvalom rozšírení vozovky za mostom začali 20. júna a plánovali ju dokončiť do 31. augusta. Počet jazdných pruhov počas opravy zostal zachovaný (dva pruhy v smere na výjazde z Bratislavy a dva pruhy v smere k tunelu Sitina). Predĺženie pripájajúceho pruhu z cesty II/505 na D2 v smere do centra má odstrániť kolízne body pri pripájaní vozidiel na diaľnicu.
Komplexná oprava polstoročného a veľmi vyťaženého mosta na diaľnici D2 nad železničnou traťou v Lamači by mala stáť približne 1,4 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Táto suma zahŕňa práce uskutočnené už vlani v lete na pravej strane diaľničného mosta v smere zo Záhoria do Bratislavy aj aktuálne práce na ľavom moste vedúcom z hlavného mesta na Malacky. NDS zadala zákazku spoločnosti Strabag, s.r.o., na základe zmluvy účinnej od februára 2021.