Site icon Časopis Metropola

Obslužnosť Bratislavského kraja prímestskou autobusovou dopravou dosahuje 95 percent

Obslužnosť Bratislavského kraja prímestskou autobusovou dopravou dosahuje 95 percent

Arriva chce do konca prvého štvrťroka tohto roka zamestnať ešte 35 nových vodičov pre 100-percentnú obslužnosť.

Obslužnosť Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) prímestskou autobusovou dopravou dosahuje v týchto dňoch približne 95 percent. Pre agentúru SITA to uviedla riaditeľka pre obchod a komunikáciu spoločností Arriva na Slovensku Petra Helecz. „Sľúbili sme, že situáciu vyriešime a cestujúci v BSK vedia, že posledné týždne vypravíme už viac ako 95 percent spojov počas pracovných dní a počas víkendov takmer 100 percent,“ uviedla s tým, že vzhľadom na rýchlo sa šíriaci variant koronavírusu omikron sa však musia pripraviť na mimoriadne výpadky vodičov.

Cieľom dopravcu je podľa Helecz zabezpečovať dlhodobo 100-percentnú obslužnosť spojov a vybudovať dostatočnú zálohu vodičov. „Preto by sme radi zamestnali ešte 35 nových kolegov,“ uviedla s tým, že očakávajú, že tieto pracovné miesta obsadia do konca prvého štvrťroka. „Aby sme to dosiahli čo najskôr, ponúkame novým vodičom náborový bonus vo výške 3-tisíc eur už v prvej výplate,“ doplnila. Prímestskú dopravu v BSK zabezpečuje Arriva od 15. novembra minulého roka a v prvých mesiacoch zaznamenala rozsiahle výpadky spojov z dôvodu nedostatku vodičov.

Samosprávny kraj poskytol cestujúcim v BSK ako kompenzáciu počas januára aj februára tohto roku prímestskú dopravu v kraji zadarmo. Výpadky na tržbách bude financovať zo zmluvnej pokuty, ktorú vyčísli Arrive za dni, keď obslužnosť kraja nedosahovala požadovanú úroveň 95 percent. „Pokuty budú zodpovedať približne nákladom na dopravu zadarmo, rádovo to budú čísla, ktoré prekročia 1 mil. eur,“ uviedol predseda BSK Juraj Droba s tým, že problém s prímestskou dopravou trval od 15. novembra 2021 približne do 10. januára tohto roka. „Dopravca jazdí s malými výpadkami ešte dodnes, ale môžem konštatovať, že dnes je už obslužnosť viac ako 93 percent a ani bývalý dopravca nemal nikdy 100-percentnú obslužnosť, vždy nejaký autobus vypadol,“ poznamenal.

Problémy s prímestskou dopravou nepovažuje Droba za neúspech BSK. „Urobili sme verejné obstarávanie 19 mesiacov pred vypršaním zmluvy s pôvodným dopravcom, ktoré ušetrilo kraju na najbližších 10 rokov viac ako 40 mil. eur. Jednoducho sme sa stali obeťou zákona o verejnom obstarávaní a obeťou hádok medzi dvoma súkromnými poskytovateľmi autobusovej dopravy,“ skonštatoval Droba s tým, že BSK bol v tomto spore v role mediátora a snažil sa problém vyriešiť.

Exit mobile version