Mestská polícia (MsP) Bratislavy s jarným obdobím zintenzívňuje kontroly e-kolobežkárov. „Elektrokolobežky sa v posledných rokoch tešia veľkej obľube aj v Bratislave,“ poznamenala hovorkyňa MsP Barbora Krajčovičová. Ako dodala, s ich rastúcou popularitou však pribúdajú prípady, keď sú ohrození najslabší účastníci premávky, teda chodci.
Krajčovičová upozorňuje, že jazda na elektrokolobežke má svoje pravidlá, ktoré musí ich používateľ dodržiavať. Na to dozerajú aj hliadky MsP. „V prvých mesiacoch tohto roka sme pristúpili najmä k preventívnym krokom a mestských policajtov bolo vidieť na viacerých miestach, kde v teréne edukovali e-kolobežkárov, ale napríklad aj cyklistov o zásadách bezpečnosti,“ poznamenala.
V intenzívnejších kontrolách budú pokračovať aj v nasledujúcich týždňoch. Tie sa dotknú nielen e-kolobežkárov, ale aj cyklistov. „Za porušenie pravidiel môže byť priestupca v blokovom konaní riešený do výšky 50 eur,“ upozornila hovorkyňa. Ako dodala, keďže kolobežky s pomocným motorčekom sú považované za malé elektrické vozidlá, aj ľudia jazdiaci na nich sú motoristami, ktorí v peších zónach nemajú čo robiť, ak im to neumožňuje dopravná značka.
„Pri vstupe do niektorých peších zón si môžete všimnúť napríklad symbol elektrokolobežky, bicykla alebo elektrobickyla. V takom prípade môžu do nej vstúpiť aj osoby na týchto zariadeniach,“ vysvetlila Krajčovičová. Ľudia využívajúci klasické kolobežky bez pomocného motorčeka sú považovaní za chodcov. „Rovnako sú v zmysle zákona o cestnej premávke chodcami aj osoby, ktoré bicykel, elektrobicykel alebo kolobežku s pomocným motorčekom tlačia,“ dodala.
Aj napriek tomu, že zákon neukladá povinnosť nosiť počas jazdy na e-kolobežkách ochranné prvky, MsP z bezpečnostných dôvodov odporúča ich používanie. Minimálne prilba na hlave môže pri páde zachrániť zdravie alebo aj život. „Podceniť netreba ani nosenie reflexných prvkov, ktorými vo večerných alebo nočných hodinách dokážete na seba včas upozorniť iných účastníkov cestnej premávky,“ doplnila hovorkyňa.