Site icon Časopis Metropola

Električkovú trať do Petržalky chce mesto dokončiť do konca roka

Električkovú trať do Petržalky chce mesto dokončiť do konca roka

foto: SITA

Predĺženie električkovej trate do Petržalky by malo byť hotové do konca roka, termín ukončenia jedného z najväčších dopravných projektov v Bratislave sa tak zatiaľ nemení. „Robíme všetko pre to, aby bola trať dokončená do konca roka a aby električka previezla prvých cestujúcich na jar v roku 2025, po vybavení potrebných súhlasov na užívanie a dokončení stavebných objektov, ktoré s traťou bezprostredne súvisia,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca magistrátu Peter Bubla.

V súvislosti s výstavbou petržalskej električky je od pondelka uzatvorená Pajštúnska ulica, v úseku od Jantárovej ulice po križovatku s Brančskou a Tupolevovou, z dôvodu budovania priecestia električkovej trate. Práce majú byť ukončená do 30. novembra. Zároveň od pondelka spustili poslednú vetvu križovatky Lietavská a Jantárová cesta.

Na Romanovej ulici začali minulý týždeň s pokládkou rozchodníka. „Zelená bude trať po celej dĺžke, okrem obratiska a križovatiek, rozchodník je finálnou vrstvou koľajovej trate. Práce sa výrazne zintenzívnili a stavba naberá reálne kontúry,“ uvádza mesto s tým, že na celej, viac ako štvorkilometrovej stavbe, sú rozostavané priecestia, nové križovatky, chodníky a cyklochodníky.

Vzniká tiež nová združená zastávka Farského, ktorá bude po spustení trate fungovať ako dopravný uzol pre autobus a električku. „Úsek cyklochodník od Bosákovej po nový združený most na Rusovskej ceste je postavený, čaká nás ešte verejné osvetlenie,“ dodal magistrát. Najviac prác realizujú v okolí už zasypaného mosta na Rusovskej ceste, kde robili ostrovčeky, pätky pre semafory a verejné osvetlenie či obrubníky, ako aj pokládku jednej z posledných konštrukčných vrstiev vozovky.

Pokračujú tiež s prácami na nových električkových priecestiach a križovatkách – na Šintavskej, Jasovskej či Romanovej – ako aj priamo na električkových zastávkach. „Kompletne vydláždená je napríklad na Gessayovej, väčšina z nich má tiež základy a nástupné hrany,“ poznamenalo mesto. Na moste pri Farskom kostole sv. rodiny vybetónovali prechodové oblasti na začiatku a na konci mosta, dokončujú oporné múry a začali sa s armovaním ríms na moste.

Zemné práce realizujú na Pajštúnskej ulici, ktorú po dostavaní posunú a rozšíria na štvorprúdovú. Na prelome mesiacov očakávajú tiež presúvanie protitankovej steny. „Čaká nás aj betonáž rámp pre peších pri moste Panónska, kde vznikne, podobne ako na Farského, združená zastávka,“ doplnila samospráva. Na uzle obratiska už položili koľaje, ktoré sú jedinými ohnutými v rámci celej stavby.


Exit mobile version