Cieľom tejto zmeny je podľa ministerstva dopravy a výstavby odľahčiť dopravu v hlavnom meste, časť tranzitu sa presunie z diaľničného Prístavného mosta na D1 na nový vonkajší obchvat na diaľnici D4.
Dva úseky vnútorného diaľničného obchvatu Bratislavy na D1 a D2 budú od 1. marca tohto roka spoplatnené len pre vozidlá s povinnosťou platiť mýto, teda pre nákladné automobily či autobusy. „Cieľom tejto zmeny je odľahčiť dopravu v Bratislave tým, že časť tranzitu sa presunie z Prístavného mosta na obchvat D4,“ informovalo v utorok Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Ako upozornilo na sociálnej sieti, úseky D1 a D2 v hlavnom meste zostávajú pre osobné autá bezplatné.
Bratislavské úseky D2 Lamač – Pečňa a D1 Pečňa – Prístavný most sú od od 1. januára 2022 opäť zaradené do siete vymedzených úsekov ciest s výberom mýta a od marca budú mýtom aj spoplatnené pre motorové vozidlá nad 3,5 tony. Ide o súčasť zmien od začiatku tohto roka v aktualizovanom zozname vymedzených úsekov diaľnic, ciest I. a II. triedy s výberom mýta, na základe vyhlášky ministerstva dopravy a výstavby.
„Sieť vymedzených úsekov ciest dopĺňajú tiež tri úseky ukončeného projektu D4/R7 pri Bratislave medzi Jarovcami a Račou na diaľnici D4. Na vonkajšom obchvate Bratislavy je modifikovaný jeden vymedzený úsek cesty,“ uviedol už skôr v súvislosti so zmenami v zozname úsekov s výberom mýta manažér pre komunikačnú stratégiu a PR spoločnosti SkyToll Anton Bódis.
Od začiatku roka do zoznamu pribudol aj nový úsek D1 na juhozápadnom obchvate Prešova, ktorý je v prevádzke od konca októbra 2021. Desať už existujúcich úsekov D1 je modifikovaných. Po všetkých úpravách vrátane tých, ktoré nemajú vplyv na výšku úhrady mýta (úseky spoplatnené nulovou sadzbou), sa počet vymedzených úsekov ciest zvýšil z 1 992 na 1 998. Dĺžka siete vymedzených úsekov sa predĺžila o 32 na 8 231 kilometrov.