Site icon Časopis Metropola

Dopravný podnik vyvrátil informácie o hroziacom štrajku svojich zamestnancov

Zmena liniek MHDpočas Veľkej noci

Dopravný podnik Bratislava (DPB) vyvrátil informácie o hroziacom štrajku svojich zamestnancov. Reaguje tak na vyjadrenie predsedu odborovej organizácie Autošofér Jozefa Hitku, ktorá žiada dorovnanie miezd na výšku inflácie 12,8 percenta a zastavenie prepúšťania pracovníkov v robotníckych profesiách. „Ak táto náprava nebude v krátkom čase urobená, odborová organizácia pripraví podmienky na výstražný štrajk,“ uviedol Hitka.

„Napriek neľahkej situácii samosprávy spôsobenej energetickou krízou a legislatívnymi zmenami vlády sa podarilo ešte v apríli dospieť k vzájomnej dohode s troma hlavnými relevantnými odborovými organizáciami zastupujúcimi vyše 90 percent odborovo združených zamestnancov DPB,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca DPB Martin Chlebovec. Ako dodal, žiadna z týchto troch odborových organizácií DPB neavizuje štrajkovú pohotovosť, preto nehrozí štrajk, ktorý by významne zasiahol do fungovania MHD.

Podľa hovorcu si už v minulosti Odbory Autošofér kládli absurdné požiadavky, ktoré ohrozovali stabilitu výpravy spojov a paradoxne by znamenali zhoršenie pracovných podmienok pre zamestnancov. „Ich štrajk v roku 2019 nakoniec dopadol fiaskom, pričom slúžil iba na vlastnú prezentáciu predsedu tejto odborovej organizácie,“ poznamenal Chlebovec.

Tri hlavné odborové organizácie podľa hovorcu uzatvorili s DPB dodatok ku kolektívnej zmluve platný od 1. júla. „Pri spočítaní jednotlivých zložiek navýšenia (navýšenie základných tarifných sadzieb, rozšírenie vekového automatu, priblíženie vybraných robotníckych profesií k trhovému priemeru, dochádzkový a nadčasový bonus pre vodičov) predstavuje priemerná valorizácia miezd v DPB 12,8 percenta“ uvádza Chlebovec s tým, že to odzrkadľuje úpravu, ktorú navrhovali zástupcovia zamestnancov. Vekový automat vytvára základ pre motiváciu ostať pracovať v DPB aj po viac ako 12 rokoch.

„Údržbu DPB vykonáva aj naďalej v rozsahu predpísaných servisných úkonov a vozidlá mestskej hromadnej dopravy (MHD) pravidelne prechádzajú cez servisné prehliadky,“ reagoval Chlebovec na vyjadrenie Hitku o tom, že prepúšťaným zamestnancov v robotníckych profesiách sa údržba vozidlového parku nevykonáva podľa požiadaviek výrobcu vozidiel. „Optimalizácia robotníckych profesií sa premietla do efektívnejších a pre zamestnancov priaznivejších pracovných zmien – zmenou z nočných najmä na denné, čo neznamená pokles kvality údržby,“ doplnil hovorca DPB.

Exit mobile version